Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Sokołowicach

Podsumowanie pracy w eTwinning – projekt Climate literate

Zmiany klimatyczne to problem globalny dla całego świata, a edukacja klimatyczna jest jednym z priorytetów Komisji Europejskiej. Klasy 7a, 7b oraz 3a wraz z paniami Justyną Plotą oraz Eweliną Gmyz od września do maja aktywnie działały w kolejnym już międzynarodowym projekcie eTwinning Climate Literate wraz ze szkołami z Portugalii, Rumunii, Grecji, Chorwacji, Litwy, Hiszpanii, Bułgarii, Włoch i Turcji. W projekcie wzięło udział łącznie 20 nauczycieli z 10 krajów, a na TwinSpace zarejestrowanych było 326 uczniów.

Głównym celem projektu było włączenie edukacji klimatycznej do szkolnych zajęć, uwrażliwienie i zwrócenie uwagi na zmiany klimatyczne. Uczestnicząc w projekcie uczniowie rozwinęli umiejętności pracy zespołowej i bezpiecznego i pozytywnego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz umiejętności komunikacyjne w języku angielskim obcym.

W ciągu roku zrealizowaliśmy następujące działania projektowe:

Przedstawiliśmy naszą szkołę i zarejestrowaliśmy się na platformie TwinSpace.

https://vimeo.com/638733964 

Wypełnialiśmy ankietę na wejście projektu.

Uczyliśmy się elementów kodowania pracując ze sztuczną Inteligencją – trenowaliśmy robota, aby rozpoznawał, które elementy nie powinny znaleźć się w oceanie. Sami spróbujcie!

https://studio.code.org/s/oceans/lessons/1/levels/2

Przygotowaliśmy 3 propozycje na logo projektu, które zostały wyłonione w wewnątrzszkolnych wyborach. Następnie na platformie projektowej, wspólnie z rówieśnikami europejskimi wybraliśmy logo dla naszego projektu.

Na bieżąco zmienialiśmy wystrój naszej eTwinningowej szkolnej tablicy, przedstawiając aktualne działania projektowe.

Przygotowaliśmy wspólną prezentację o zmianach klimatycznych.

https://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vSeS983v7hD9ZrhcFre0rAAKeAqTtYTVwbcshfh5462UO0fxCwq9ioB8fD1JbsWv2_lwAld-GZSmoZ2/pub?start=false&loop=false&delayms=3000&slide=id.p

Wzięliśmy udział w lekcji online na żywo z The Great Big Lesson for Climate and Nature - COP26.

Przygotowaliśmy bożonarodzeniowe kartki klimatyczne, które zamieściliśmy we wspólnym padlecie.

https://padlet.com/climateliterate/otza1dkzz325xnx3

Napisaliśmy 4 i 5 rozdział do naszej wspólnej historyjki oraz stworzyliśmy ilustracje do rozdziałów 2 i 6. Wypracowaliśmy propozycję tytułu do naszego opowiadania i zamieściliśmy ją na platformie projektowej. Następnie głosowaliśmy wspólnie z innymi uczestnikami projektu na najlepszy tytuł. Bardzo się cieszyliśmy, gdy się okazało, że nasza propozycja „Small People, Big Mission” okazała się zwycięska! Sama historyjka zaś została wydrukowana, podpisana przez nas (autorów) i oficjalnie wręczona do szkolnej biblioteki. Zapraszamy do zapoznania się z przygodami bohaterów. Została ona również wykorzystana do II i III etapu konkursu czytelniczego w j. angielskim.

https://online.fliphtml5.com/cssog/iipn/#p=1

Gdy zadaniem projektowym było stworzenie gry nawiązującej do zmian klimatycznych, my do tego wykorzystaliśmy tworzącą się historyjkę. Aby móc zagrać w grę i ją ukończyć należało znać treść naszego wspólnego opowiadania. Zachęcamy do zagrania!

https://view.genial.ly/61f6ae55b021450012af10d9/interactive-content-climate-literate-january-activity

Wszystkie gry stworzone przez uczestników projektu są dostępne na wspólnym padlecie.

https://padlet.com/climateliterate/233dhs3k1286vzg6

Stworzyliśmy filmiki, w których stawialiśmy klimatyczne wyzwania naszym partnerom projektowym.

https://vimeo.com/680905649

https://vimeo.com/680916200

Prezentacja video wszystkich partnerów projektowych.

https://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vTllfav5zonP90KB4H3xVba4wNt7C8MFedRy2nnEIrE-KRWOIS8Nnw51iRJIhAVJTVMu85uJvt7nDGA/pub?start=false&loop=false&delayms=3000&slide=id.g11f08bb5634_1_116

Obchodziliśmy Dzień Wody tworząc wspólną ikonografikę

https://www.canva.com/design/DAE6MkAMj_E/uzt0v1T3l6lENivBNK5kqw/view

oraz Dzień Ziemi wypracowując wspólny quiz.

https://quizizz.com/admin/quiz/6242b12c747b14001dd80f33/earth-day-common-quiz-about-climate-change

Na koniec spotkaliśmy się z naszymi partnerami online, aby wymienić się doświadczeniami i zagrać wspólnie przy użyciu aplikacji Kahoot. Wypełniliśmy także końcową ankietę ewaluacyjną i wyraziliśmy nadzieję na kolejny wspólny projekt w przyszłym roku szkolnym.

Link do TwinSpace: https://online.fliphtml5.com/cssog/iipn/#p=1

Link do FB projektu: https://www.facebook.com/climateliterateetwinning

Link do strony internetowej projektu: https://climateliterateetwinning.weebly.com/